wydanie pruszkowsko-grodziskie (nr 938), 2023-03-10
Zbudowali drugi tor dla WKD
POWIAT GRODZISKI Kilkanaście dni temu zakończył się pierwszy etap inwestycji polegającej na połączeniu drugim torem Podkowy Leśnej i Grodziska Mazowieckiego. Oprócz wykonania nowego toru całkowicie przebudowana została stacja Grodzisk Mazowiecki Radońska, na której podsumowano zakres wykonanych prac i przedstawiono plany na najbliższe miesiące
W deszczowy, lutowy dzień na stacji Grodzisk Mazowiecki Radońska spotkali się przedstawiciele władz województwa, lokalni samorządowcy, ale też szefostwo WKD. Zgodnie z zapowiedziami, pociągi WKD miały pojechać po nowym torze o długości około 7,5 km z Podkowy Leśnej do Grodziska Mazowieckiego w połowie marca, ale termin ten udało się przyspieszyć o prawie trzy tygodnie. - To była długo wyczekiwana inwestycja – podkreślił Adam Struzik, marszałek województwa. - Teraz WKD-ka będzie jeszcze bardziej dostępna, szybsza i bezpieczniejsza. Od lat konsekwentnie wspieramy rozwój kolei, bo jest to środek transportu przyjazny środowisku.
Michał Panfil, dyrektor generalny WKD podkreślił, że to jeden z największych i najbardziej skomplikowanych projektów realizowanych przez Warszawską Kolej Dojazdową. - 20 lutego oddaliśmy do użytku nowy tor, którego jakość naprawdę jest perfekcyjna. Równocześnie rozpoczynamy przebudowę istniejącego starego toru wraz z infrastrukturą towarzyszącą. Za kilka dni rozpocznie się jego rozbiórka – dodał. - Przed nami walka o utrzymanie dotychczasowego tempa prac.
Na uroczystej prezentacji przebudowanej stacji i nowego toru nie mogło zabraknąć burmistrza Grodziska Mazowieckiego, Grzegorza Benedykcińskiego. - Atrakcyjność WKD-ki cały czas rośnie – nie brył swojej radości burmistrz. - To bardzo ważna inwestycja dla całego Grodziska. Dziękuję wszystkim, którzy się do niej przyczynili.
Z kolei radny sejmiku Piotr Kandyba podkreślił, że WKD to jeden z najważniejszych środków transportu dla mieszkańców podwarszawskich gmin, którzy korzystają z niego dojeżdżając do pracy. - Pociągi to nasza przyszłość – spuentował Piotr Kandyba.
Drugi etap inwestycji, który ma zostać zrealizowany do końca tego roku, obejmuje gruntowną modernizację istniejącego toru. Ma on zostać wyposażony w nową infrastrukturę, system zasilania i system sterowania ruchem kolejowym. Zmodernizowane zostaną mosty i przepusty, przejazdy kolejowe i urządzenia zabezpieczenia przejazdów. Pojawią się też nowe perony przystankowe, a cała infrastruktura zostanie dostosowana do potrzeb osób niepełnosprawnych.
Tomasz Wojciuk