Zasięg
Zasięg
redakcja
Redakcja
Ogłoszenia
Ogłoszenia
Reklama
Reklama
Najbliższe wydanie Kuriera Południowego ukaże się 21 lutego 2020**Najbliższe wydanie Kuriera Południowego ukaże się 21 lutego 2020**Najbliższe wydanie Kuriera Południowego ukaże się 21 lutego 2020**


wydanie piaseczynsko-ursynowskie (nr 797), 2020-02-07
Nowe możliwości podróży koleją?

PIASECZNO/konstancin-JEZIORNA/GÓRA KALWARIA PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. opracują studium wykonalności dla budowy dodatkowych torów aglomeracyjnych na trasie z Warszawy do Piaseczna i Czachówka wraz z połączeniem do Konstancina-Jeziorny. Planowana inwestycja miałaby zapewnić możliwość przejazdu większej liczby pociągów

W ramach umowy podpisanej przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., BBF Sp. z o.o. przygotuje studium wykonalności dla budowy dodatkowych torów aglomeracyjnych na trasie z Warszawy do Piaseczna i Czachówka wraz z połączeniem do Konstancina-Jeziorny. Dokument określi możliwości techniczne oraz szczegółowe rozwiązania i zakres prac, a także szacowane koszty inwestycji. Studium będzie podstawą do szczegółowego planowania projektu po 2020 roku. – Rozbudowa torów z Warszawy do Piaseczna zwiększy możliwości komunikacyjne w aglomeracji warszawskiej – mówi Andrzej Bittel, sekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury. - Krok po kroku konsekwentnie zapewniamy mieszkańcom miejscowości i powiatów coraz lepsze połączenia kolejowe. To działania wpisujące się w realizację rządowego programu Kolej+.

Więcej pociągów z Warszawy
do Piaseczna

Studium wykonalności dotyczy budowy dwóch dodatkowych zelektryfikowanych torów aglomeracyjnych na ok. 20 km odcinku od przystanku Warszawa Aleje Jerozolimskie (na styku ze stacją Warszawa Zachodnia) do stacji Piaseczno. Zostanie także przeanalizowana możliwość wydłużenia układu czterotorowego do stacji Czachówek Południowy. – PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. dostrzegają potrzebę wzmocnienia linii wylotowych ze stolicy – mówi Arnold Bresch, członek Zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. - Planowana budowa dwóch dodatkowych zelektryfikowanych torów z Piaseczna do Warszawy zapewni oddzielenie ruchu aglomeracyjnego od dalekobieżnego i towarowego. Takie rozwiązanie przełoży się na jeszcze lepsze podróże koleją. Będzie możliwość uruchomienia większej liczby połączeń.

Koleją z Konstancina-Jeziorny
do stolicy

W ramach opracowanego studium wykonalności przeanalizowana zostanie modernizacja linii kolejowej Warszawa Okęcie – Jeziorna wraz z elektryfikacją i budową nowych przystanków. Głównym celem prac jest uruchomienie na niej połączeń pasażerskich i utworzenie połączenia aglomeracyjnego Konstancina-Jeziorny z Warszawą (przez gminy Piaseczno i Lesznowola). Temat połączenia kolejowego Konstancina-Jeziorny ze stolicą pojawia się już od dawna. Szczególnie często przed wyborami samorządowymi – choćby na konferencji prasowej zwołanej jesienią 2018 roku, podczas której Andrzej Bittel zadeklarował, że przebiegająca przez Konstancin linia towarowa prowadząca do elektrociepłowni „Siekierki” zostanie dostosowana do ruchu pasażerskiego. - Czuję ogromną satysfakcję, że kilka lat spotkań i rozmów prowadzonych z moim udziałem w Ministerstwie Infrastruktury i PKP PLK przynosi efekty – komentuje dziś radny powiatowy Sergiusz Muszyński, inicjator powrotu do koncepcji wykorzystania torów siekierkowskich w komunikacji publicznej. - Nie byłoby to możliwe bez ogromnego wsparcia ministrów Andrzeja Bittela oraz Mariusza Błaszczaka.

Usprawnienie ruchu towarowego
w aglomeracji warszawskiej

Wykonawca przeanalizuje poprawę połączenia linii kolejowej nr 8 od posterunku Warszawa Aleje Jerozolimskie do st. Warszawa Główna Towarowa, (tj. linii nr 510) oraz przedstawi koncepcję budowy odcinków nowych linii (łącznic) kolejowych w tym rejonie, które w założeniu usprawnią ruch towarowy. Zakończenie prac nad opracowaniem studium wykonalności zaplanowano do września 2021 roku.
Adam Braciszewski
Brak komentarzy

dodaj komentarz
komentarz będzie widoczny po akceptacji przez administratora
nick:
Komentarz:

wprowadź liczbę z obrazka pomniejszoną o "jeden":         

Wydanie:
PIASECZYŃSKO-URSYNOWSKIE
· Mniej śmiertelnych wypadków, więcej włamań
· Gorące źródła w zawieszeniu
· Na ulicach pusto! Czy obwodnica zbawiła miasto?
· Protestują przeciwko budowie magazynów
· Dawna baza drogowa na sprzedaż
· Co dalej z historycznym centrum miasta?
· Mieszkanka: lawety blokują drogę i wyjazd z Lidla
· Dokąd trafią nasze śmieci?
· Cały czas wierzy w sprawiedliwość
· Kto powinien sprzątać Puławską?
· Moda na recykling
· Ruszyła zbiórka na ratowanie drzew w Prażmowie
· Gdzie powstanie hala widowiskowa z prawdziwego zdarzenia?
· Nowe możliwości podróży koleją?
· W Zgorzale mają powstać gigantyczne hale magazynowe
· Czy powinniśmy obawiać się koronawirusa?
Wydanie:
PRUSZKOWSKO-GRODZISKIE
· Piękna nasza Polska cała
· Trzej królowie przybyli z darami
· Miasto wspiera walkę ze smogiem
· Domaniew z nową świetlicą
· Pamięci prezydenta Wilsona
· Co zrobić, żeby było bezpieczniej?
· Tańsze bilety dla mieszkańców
· Zainwestują w drogi, kanalizację i... Austerię
· Poznaj mieszkańców lasu
· Czytali i w dzień, i w nocy
· Trzy nowe pomosty i siłownia
· Gorączka w pogotowiu
· Najpierw bramki, potem nowe pasy
· Wiosną wystartuje budowa Akademii Legii
· Stacja i dworzec na ukończeniu
· Kilometry ulic, dwie hale, przedszkole i ratusz
Wydanie:
GRÓJECKIE
· W Dniu Chynowa bawiła się cała gmina
· Olimpijczyk z indeksem
· Lekcja samorządności
· 36 uczniów uczestniczyło w Misji Przyroda
· Marianna Czamara „Belfrem roku”
· Sceny jak z prawdziwego horroru
· Marian Woronin w Błędowie
· Próbował podpalić kościół
· Rosiewicz wyśpiewał sobie „Ciotkę szarlotkę”
· Dyrektorem to tu jestem ja!
· Grójec będzie płacić mniej
· Każde jabłko na wagę „złota”
· Maliszewski czeka na wyrok
· Spóźniony śmigus-dyngus... pomyjami
· PCM w Grójcu ogłosi upadłość?
· Truskawkom zagłada nie grozi
© 2005-2020  Kurier poludniowy    •    Wszystkie prawa zastrzeżone    •    projekt i wykonanie: iQuest